PORADNIA

dolna

INFORMACJE MEDYCZNE

TERAPIAMANUALNA / CHIROPRAKTYKA / KRĘGLARSTWO

Dziedzina wiedzy medycznej, która pozwala mi w mojej praktyce ortopedycznej efektywnie diagnozować i leczyć BÓLE KRĘGOSŁUPA. W istotny sposób pomaga w uwolnieniu pacjenta od bólu, bardzo często pozwala na znaczne skrócenie przyjmowanie leków przeciwbólowych, całkowite wyleczenie i powrót niebolesnego ruchu kręgosłupa. Poprzez odpowiednio dobrane rękoczyny/nastawienia przywracany jest prawidłowy zakres ruchu między segmentami, występuje efekt redukcji przykurczu torebkowego, rozluźnienie około kregosłupowych tkanek miękkich co pozwala na powrót wysuniętego dysku w prawidłowe położenie.

Przed podjęciem leczenia zawsze badam swoich pacjentów oraz oceniam zdjęcia rtg, rezonans magnetyczny, tomografię komputerową. Podczas leczenia bólu kręgosłupa stosuję: rękoczyny/nastawienia, ostrzyknięcia/blokady, farmakoterapię oraz ukierunkowane ćwiczenia ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń McKenzze.

Nie jest to dziedzina umiejętności medycznej, która jest w stanie wyleczyć wszystkie schorzenia kręgosłupa co obiecują niektórzy kręgarze. Często już podczas pierwszej wizyty moi pacjenci kwalifikowani są do leczenia operacyjnego – na podstawie badania klinicznego oraz dodatkowych badań obrazowych. Sam nie wykonuje zabiegów operacyjnych, współpracuje z lekarzami które takie zabiegi wykonują i jest to często jedyna droga rozwiązania problemu bólowego moich podopiecznych.